Актуални новини и събития за Toyota

Toyota Motor Europe отбелязва ръст с 8% в продажбите си

Toyota Motor Europe (ТМЕ) отбеляза 1 076 300 продажби на автомобиле от марките Toyota и Lexus за 2021 година, с което надмина отново средния темп на растеж на европейския пазар. През тази година общият пазарен дял на ТМЕ достига ръст с 0,4 процентни пункта до 6,4%. Това е абсолютен исторически рекорд за компанията, която допринася за общия ръст от +1,4% от 2018 година насам. С тези постижения Toyota се издига на второ място в ранглистата на най-продаванието марки леки автомобили в Европа. Този успех се дължи на рекордно високото потребителско търсене на гамата модели на компанията с ниски ниван CO2 емисиите, която включва голям избор от автомобили с електрическо задвижване на батерии (BEV) и електрическо задвижване с горивни клетки, plug-in хибридни електрически и хибридни електрически модели. Общият обем на продажбите на хибридни автомобили на ТМЕ в размер на 623 777 единици показа ръст с +19% на година, което е 58% от общия микс на продажбите и достига 70% на пазарите в Западна Европа.

„Изключително сме доволни от поредното силно представяне през изминалата година, постигнато на фона на затрудненията в следствие на проблемите с доставките, пред които е изправена цялата автомобилна индустрия. Благодарим на нашите клиенти за тяхната лоялност и доверие. Вярвам, че демонстрираното от тях постоянство и значителни обеми в търсенето, е доказателство за нашата стратегия да се съсредоточим върху разширяването на нашата гама от нови електрифицирани превозни средства с нулеви и ниски емисии. Нашата разнообразна продуктова гама и задвижващи системи даде възможност на TME да постигне своите цели по отношение на CO2 емисиите в ЕС и Обединеното кралство през 2021 година и ние продължаваме да поддържаме своя ангажимент в тази насока и в бъдеще, тъй като основният стремеж на компанията е насочен към неутрален въглероден отпечатък”, посочи Мат Харисън, Президент и главен изпълнителен директор на Toyota Motor Europe.

През месец декември Toyota представи на пазара няколко нови електрически модели, които ще формират основите на въглеродно неутралната стратегия на компанията. До 2030 година автомобилната компания планира да представи на пазара в световен мащаб 30 нови електромобила с акумулатори BEV във всички пазарни сегменти, стремейки се да постигне продуктов дял от поне 50% на моделите с нулеви емисии на пазарите в Западна Европа.

Пазарно представяне на отделните марки и модели

На масовия автомобилен пазар Toyota увеличава сво пазарен дял с +0,6%, достигайки 6,3% през 2021 година, благодарение на ръста на обема на продажбите от +9% до общо 1 003 859 автомобила. Най-продаваните модели на марката са Corolla, Yaris и RAV4, които са 55% от реализирания обем. Хибридните модели съставляват сътветно 58%(ръст от +5% на година) и 69% (покачване с +6,0%) на пазарите в Западна Европа.

Сред основните пазарни премиери бе изцяло новият SUV Yaris Cross. През 2021 година бе обявена новата специализирана за BEV електромобили bZ марката, чийто модели ще се използват специално разработената архитектурна платформа eTNGA. Това събитие беше последвано и от европейската премиера на SUV модела bZ4X през декември 2021 година.

Акценти в резултатите на TME в периода януари-декември 2021 година:

  • Общ обем на продажбите: 1 076 300 единици (+8.4% на годишна база)
  • Пазарен дял: 6.4% (+0.4% на годишна база)
  • Общ обем на продажбите на хибридни модели: 623 777 единици (+19% на годишна база)
  • Дял на хибридните модели в продажбите: Западна Европа: 70% - Източна Европа*: 24% - ОБЩО: 58%

Акценти в резултатите на Toyota в периода януари-декември 2021 година:

  • Общ обем на продажбите Toyota: 1 003 859 единици (+9% на годишна база)
  • Най-продавани модели: гама Corolla (208 028); Yaris (179 383); RAV4 (161 266)
  • Най-продавани хибридни модели: Yaris Hybrid (143 595); гама Corolla Hybrid (166 811); Toyota C-HR Hybrid (112 757)
  • Общ обем на продажбите на хибридни модели: 579 698 единици (+19% на годишна база)
  • Дял на хибридните модели в продажбите: Западна Европа: 69% - Източна Европа*: 26% - ОБЩО: 58%
Нагоре